Támogatások listázó
Panasz/közérdekű bejelentésekkel kapcsolatos tudnivalók
Tisztelt Bejelentő!
A Magyar Államkincstár (továbbiakban: Kincstár) panaszkezelési tevékenységének célja, hogy a Kincstár mezőgazdasági és vidékfejlesztési intézkedéseivel kapcsolatos tevékenysége során felmerülő panaszokat, valamint közérdekű bejelentéseket a hatályos jogszabályok előírásainak megfelelően kezelje, ezáltal elősegítse a Kincstár és az kedvezményezett között felmerülő esetleges jogviták megelőzését, azok békés rendezését.
A kedvezményezettek panaszaikat/közérdekű bejelentéseiket az alábbi módokon terjeszthetik a Kincstár elé:
Szóbeli panasz/közérdekű bejelentés:
Amennyiben szóban kívánja megtenni a panaszt/közérdekű bejelentést, úgy azt:
- személyesen a Kincstár mezőgazdasági és vidékfejlesztési támogatások vagy a Vármegyei Kormányhivatal Agrár- és Vidékfejlesztést Támogató Főosztály ügyfélszolgálatán, valamint
- telefonon ügyfélfogadási időben a Kincstár honlapján található ügyfélszolgálati elérhetőségek között megjelölt telefonszámokon lehet előterjeszteni.
Írásbeli panasz/közérdekű bejelentés:
A Kincstár az írásbeli bejelentés megkönnyítése és az eljárás lefolytatásához szükséges adatok panaszos/közérdekű bejelentő általi teljes körű rendelkezésre bocsátása érdekében Panaszbejelentő nyomtatvány alkalmazását teszi lehetővé, amelynek használata azonban nem kötelező. Ebből kifolyólag a Kincstár az egyéb formában benyújtott írásbeli panaszt/közérdekű bejelentést is befogadja.
Amennyiben a panaszt/közérdekű bejelentést írásban kívánja megtenni, úgy azt:
- postai úton a Kincstár Ügyfélszolgálati Osztályának 1095 Budapest, Soroksári út 22-24. szám alatti vagy a vármegyei Kormányhivatalok címére (https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/az-ugyfelszolgalat-adatai) küldött irat formájában,
- elektronikus úton a mv.panasz@allamkincstar.gov.hu vagy mv.ugyfelszolgalat@allamkincstar.gov.hu e-mail címre írt levél formájában, vagy
- személyesen a Kincstár, illetve a vármegyei Kormányhivatalok ügyfélszolgálatán átadott irat útján lehet előterjeszteni.
Panasz/közérdekű bejelentés megtételével kapcsolatos további tájékoztatás érdekében kérjük, forduljon bizalommal a Kincstár Ügyfélszolgálati Osztályának munkatársaihoz a következő elérhetőségeken: 1811 (4-es gomb); 06-1-374-3603 vagy a 06-1-374-3604 telefonszámokon, vagy postacímén: 1095 Budapest, Soroksári út 22-24.
Ügyfélfogadási idő személyesen és telefonon
H., K., Cs. 9.00 - 12.00 és 13.00 - 16.00, valamint Sz., P. 9.00 - 12.00 között.
Közérdekű bejelentések védett elektronikus rendszerén keresztül tett bejelentés:
A panaszokról és közérdekű bejelentésekről szóló 2013. évi CLXV. törvény (a továbbiakban: Panasz tv.) 4. §-a szerint közérdekű bejelentést 2014. január 1-jétől az alapvető jogok biztosa által üzemeltetett védett elektronikus rendszerben is meg lehet tenni
( https://www.ajbh.hu/kozerdeku-bejelentes-benyujtasa ).
- elektronikus úton az Ügyindítás menüpont segítségével;
- az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala panasziroda címén (Budapest V. ker., Nádor u. 22.) személyesen, előzetes bejelentkezés alapján. Bejelentkezésre a 06-1-475-7100 telefonszámon, vagy honlapukon elektronikus időpontfoglalás útján van lehetőség. Ebben az esetben a bejelentést az ügyfélszolgálati munkatárs rögzíti az elektronikus rendszerben.
Az eljárás illetékmentes, a bejelentéshez célszerű csatolni az annak elbírálásához szükséges iratokat.
A benyújtást követően a közérdekű bejelentés nyomon követése az Ügyintézés/Folyamatban lévő ügyek/Közérdekű bejelentésemről érdeklődöm menüpont segítségével, a megküldött ügyazonosító és a bejelentkezéskor megadott jelszó használatával történhet.
Magyar Államkincstár