Hogyan juthat el az e-ügyintézéshez?
Vissza Hogyan juthat el az e-ügyintézéshez?
Hogyan juthat el az e-ügyintézéshez?
A Magyar Államkincstár (továbbiakban: Kincstár) az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően elektronikus ügyintézési felületet biztosít ügyfelei részére: https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/e-ugyintezes. Az alábbiakban az e-ügyintézéshez kapcsolódó tájékoztatás olvasható.
Az elektronikus ügyintézési felület használatának feltételei:
- Ügyfélkapuval rendelkező természetes személy ügyfél esetén, ha a kérelmet elektronikus úton saját maga kívánja benyújtani
- Amennyiben kérelemre nyilvántartott besorolású ügyfélként rendelkezik a Kincstár által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben nyilvántartott (10 jegyű) ügyfél-azonosítóval, a Kincstár honlapján ügyfélkapus/KAÜ azonosítást követően (ügyfélkapus felhasználónevének és jelszavának megadásával) be kell lépnie a Kincstár elektronikus ügyintézés felületére.
- Amennyiben kérelemre nyilvántartott besorolású ügyfélként nem rendelkezik a Kincstár által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben nyilvántartott ügyfél-azonosítóval, kérelmeznie kell az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben történő nyilvántartásba vételét. A nyilvántartásba vétel iránti kérelem benyújtásának részletszabályait az ezen a helyen található, az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben történő nyilvántartásba vétel és változás bejelentés szabályairól szóló hatályos Kincstár közlemény (a továbbiakban: Kincstár közlemény) állapítja meg.
- Ügyfélkapuval nem rendelkező természetes személy ügyfél esetén, ha a kérelmet elektronikus úton saját maga kívánja benyújtani
- Ügyfélkaput kell létesítenie. Az Ügyfélkapu regisztrációval kapcsolatos tájékoztatás ezen a helyen érhető el.
Fontos, hogy az ügyfélkapu regisztráció során nyilvántartásba vett személyes adatainak (viselt név, születési név, születési hely, születési idő, anyja neve) meg kell egyeznie a Kincstárhoz benyújtott, nyilvántartásba vétel iránti kérelemben megadott adatokkal!
- Amennyiben a Kincstárnak nem kérelemre nyilvántartott ügyfele, kérelmeznie kell az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben történő nyilvántartásba vételét. A nyilvántartásba vétel iránti kérelem benyújtásának részletszabályait az ezen a helyen elérhető hatályos Kincstár közlemény állapítja meg.
- Ha a kérelmet képviselő útján kívánja benyújtani
A Kincstár előtti eljárásokban alkalmazható képviseleti formák:
- Természetes személy esetén: meghatalmazáson alapuló képviselet
- Nem természetes személy esetén: meghatalmazáson alapuló képviselet, elsődleges képviselet
- Amennyiben kérelemre nyilvántartott besorolású ügyfélként nem rendelkezik a Kincstár által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben nyilvántartott ügyfél-azonosítóval, kérelmeznie kell az Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben történő nyilvántartásba vételét. A nyilvántartásba vétel iránti kérelem benyújtásának részletszabályait az ezen a helyen található hatályos Kincstár közlemény állapítja meg.
- Az ügyfél nevében eljáró természetes személynek (meghatalmazottnak és nem természetes személy esetén az elsődleges képviselőnek) kérelemre nyilvántartott besorolású ügyfélként rendelkeznie kell a Kincstár által működtetett Egységes Mezőgazdasági Ügyfél-nyilvántartási Rendszerben nyilvántartott ügyfél-azonosítóval, valamint ügyfélkapuval, és a Kincstár által nyilvántartásba vett meghatalmazással vagy – nem természetes személy esetén – elsődleges képviselettel.
A nyilvántartásba vételre, a meghatalmazásra és az elsődleges képviseletre vonatkozó részletszabályokat a hatályos közlemény állapítja meg, mely az Ügyfél-nyilvántartás menüpontban érhető el.
Az ügyfél-nyilvántartási rendszerhez kapcsolódó papír alapon benyújtandó nyomtatványokat a lakóhely/székhely szerint illetékes kormányhivatal címére (https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/az-ugyfelszolgalat-adatai) kell benyújtani postai úton vagy személyesen, egy példányban.
Amennyiben további kérdései merülnek fel, kérjük, hívja ügyfélszolgálatunkat
Telefon:
1811 (4-es gomb)
(1) 374-3603, (1) 374-3604